BEOGRAD USKORO DOBIJA TUNEL U SAMOM CENTRU GRADA

Kineska kompanija Powerchina gradiće tunel koji će povezivati Karađorđevu ulicu i Ulicu despota Stefana u Beogradu, a vrednost tih radova veća je od 235 miliona evra!

Sekretarijat za komunalne i stambene poslove i JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, dobile su saglasnost da u ime Grada Beograda zaključe ugovorni sporazum o regulisanju međusobnih prava i obaveza u vezi sa projektom izgradnje tunelske veze sa Republikom Srbijom i izvođačem Powerchina, između Karađorđeve ulice i Dunavske padine. Biće pristupne saobraćajnice, parkovske površine i infrastrukture LOT 1 i LOT 2.

Predlogom zaključka nalaže se Sekretarijatu za komunalne i stambene poslove da prati ostvarivanje već pomenutog ugovora, kao i da za njegovu realizaciju nisu potrebna finansijska sredstva.

U nacrtu tog zaključka navodi se da je Vlada Republike Srbije 12. oktobra donela odluku kojom je data sigurnost da sva investitorska prava, prilikom izgradnje tunelske veze između Karađorđeve ulice i Dunavske padine, ima Grad Beograd, tačnije Sekretarijat za komunalne i stambene poslove i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, koje je imenovalo Ministarstvo finansija za finansijera projekta.

– U cilju dalje realizacije zaključka Vlade Republike Srbije i usvojenog plana detaljne regulacije, a u skladu sa zaključenim Sporazumom o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture od 20. avgusta 2009. između Vlade NR Kine i Vlade Republike Srbije, dobijena je konačna ponuda od izvođača Powerchina International Group Limited za projekat izgradnje tunelske veze Karađorđeve ulice i Dunavske padine, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovne površine i infrastrukture – navodeno je u nacrtu zaključka.

Kruševac, projekat, radovi
FOTO: GRAD KRUŠEVAC

Kineska kompanija za LOT 1 ponudila je 24.473,52 evra bez PDV-a, dok je za LOT 2 nudila 211.414.013,80, takođe, bez PDV-a, što znači da ukupna vrednost investicije iznosi 235.887.435,32 evra.

Sva potrebna finansijska sredstva za realizaciju ugovora obezbeđuje finansijer ovog projekta, odnosno Ministarstvo finansija, koje će vršiti neposredna plaćanja izvođaču radova, nakon potvrde Naručioca i provere dokumentacije od strane stručnog nadzornog organa fidik inženjera, koji je angažovan od Sekretarijata za komunalne i stambene poslove i Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Takođe, treba podsetiti i da je Skupština grada Beograda usvojila Plan detaljne regulacije (PDR) tunelske veze između obronaka Save Dunava, koji predstavlja osnovu za realizaciju Projekta izgradnje tunelske veze Karađorđeve ulice sa padinom Dunava, uključujući pristupačne saobraćajnice, parkovske površine i infrastrukturu u našoj prestonici.

Ekonomski Fakultet, Park, Rekonstrukcija, Luka Celovic
FOTO: BEOINFO

U blizini Ekonomskog fakulteta u Beogradu nalaziće se ulazni portal u tunel, dok bi njegov drugi deo trebalo da izlazi u Ulici despota Stefana, u neposrednoj blizini policijske stanice.

Sama izgradnja ovog tunela je deo šireg projekta, kog je dosadašnji gradonačelnik Aleksandar Šapić nazivao “mali metro“, a koji podrazumeva i uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog i većeg kapaciteta na njegovom mestu.

gužva, Bulevar Despota Stefana
FOTO: PRINTSCREEN NAXI KAMERE

Kompaniji Powerchina poverena je i izgradnja novog mosta, a podsetimo, Powerchina angažovana je na još nekoliko velikih projekata u Beogradu, računajući toplovod Ovrenovac – Novi Beograd i izgradnju depoa za metro u Makišu.

Izvor : kurir.rs/eKapija.com

Foto: Beoinfo

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *