Vlasnici starih vozila sa motorom norme Euro 1, 2 ili 3, od 1. januara mogu svoja vozila predati državi na reciklažu, a zauzvrat će dobiti subvenciju za kupovinu drugog vozila koje se kreću od 2.100 do 2.900 u zavisnosti od kategorije vozila.
Time bi se, kako objašnjavaju nadležni, smanjilo zagađenje vazduha, a vozačima olakšalo da sednu u mlađa i tehnički ispravnija vozila.
Dodela subvencija kreće od januara naredne godine, konkurs će biti raspisan tokom jeseni ove godine, nosilac projekta zamene starih vozila je Vlada Srbije, a cilj akcije, koja će se sprovoditi u više faza, jeste smanjenje zagađenja vazduha, piše Euronews.
Gotovo svakog dana na ulice širom Srbije izađe oko 560.000 automobila sa starim motorima. Vlasnici starih vozila sa motorom norme Euro 1, 2 ili 3, od 1. januara mogu svoja vozila predati državi na reciklažu, a zauzvrat će dobiti subvenciju za kupovinu drugog vozila koje se kreću od 2.100 do 2.900 u zavisnosti od kategorije vozila. Time bi se, kako objašnjavaju nadležni, smanjilo zagađenje vazduha, a vozačima olakšalo da sednu u mlađa i tehnički ispravnija vozila.
Zbog toga što su veliki zagađivači, plan Vlade Srbije je da u prvoj fazi eliminiše iz saobraćaja 140.000.
Ideja je da se za svaki reciklirani auto dobije subvencija od 2.100 evra, za lako teretno vozilo 2.500, a za autobus 2.900 evra kako bi se kupilo vozilo ne starije od 2015. godišta sa motorom Euro 6.
„Sa tim novcem nije moguće kupiti Euro 6 auto, ali dobro dođe da bi se dopunio budžet. Međutim, realno nije moguće, jer ti automobili Euro 6 od 2015. ili 2016. godište koji su i za evropske standarde stari, za njih treba izdvojiti 15.000 ili 20.000 i to onda ne znači puno“, kaže za Euronews Srbija stručnjak za automobilizam Dragan Simić.
U zavisnosti od godišta i stanja, neki modeli sa euro 6 motorom mogu se naći i po cenama nižim od 10.000 evra.
Ipak, kada je reč o emisiji štetnih gasova, iz ekoloških udruženja za Euronews Srbija podsećaju da je saobraćaj samo jedan od problematičnih segmenata.
Izvor: B92
Foto:Shutterstock