OD JULA 2024. NAS OČEKUJU VELIKE PROMENE PRI KUPOVINI NOVIH VOZILA

U narodu poznati kao „crne kutije“, snimači leta su obavezni za avione od kraja šezdesetih godina prošlog veka, a od jula ove godine će isto važiti i za sve nove automobile koji se prodaju u Evropskoj uniji. Iako se nazivaju „crnim kutijama“, ovi uređaji nisu crne, nego obično narandžaste boje kako bi ih bilo lakše pronaći u slučaju nesreće.

Uređaji će morati da budu deo svih novoregistrovanih automobila u Evropskoj uniji i to u standardnoj opremi. Reč je o uređaju pod nazivom Event Data Recorder (EDR), koji će biti obavezan za sve putničke automobile koji spadaju u M1 klasu, a u kojim se nalazi do osam putničkih sedišta, osim sedišta vozača. Takođe, komercijalna vozila iz N1 klase, uključujući pikap vozila i kombije čija masa ne prelazi 3.500 kilograma, takođe će biti opremljena EDR-om.

slusalica, voznja
FOTO: PROFIMEDIA

Saobraćajne nesreće imaju i finansijske posledice za ljude koji učestvuju u njima, a EDR će pomoći policiji da ustanovi tačno šta se dogodilo nakon što se analiziraju podaci EDR-a. Uređaj će beležiti određene parametre u kratkom vremenskom periodu, pet sekundi pre i 0,3 sekunde posle udara. Prema dokumentaciji Evropske komisije, EDR beleži i čuva podatke o brzini, kočenju, poziciji i naginjanju automobila na putu, kao i kako reaguju bezbednosni sistemi. Pored toga, analizira da li je aktiviran sistem za hitni poziv. Poznato je da je eCall sistem postao obavezan u EU od aprila 2018. godine.

EDR mora da čuva informacije „s visokim stepenom preciznosti“. Takođe, čuva informacije koje se odnose na marku i model vozila, kao i na opremu. Ovaj sistem se ugrađuje u jedinicu za kontrolu vazdušnih jastuka i ne može se isključiti.

vozač, vožnja, retrovizor, volan, točak
FOTO: YOUTUBE PRINTSCREEN

Automatski se aktivira kada se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci. Pored toga, počinje da snima kada aktivna hauba vozila iskoči ili kada dođe do promene brzine u bočnom ili uzdužnom smeru za više od osam kilometara na čas unutar 0,15 sekundi. Svi podaci koje čuva EDR pripadaju vlasniku vozila. Uređaj funkcioniše na principu zatvorene petlje, a podaci se prikupljaju anonimno kako ne bi podlegali manipulaciji ako padnu u pogrešne ruke. Podaci EDR-a su dostupni samo nadležnim organima i služe kao pomoć pri rekonstrukciji nesreće. Informacije se mogu dobiti putem OBD interfejsa, ali ako je port uništen u nesreći, dostupne su i direktno putem „crne kutije“.

Izvor : kurir.rs/kamatica.com

Foto: santi rattanaburi / Alamy / Alamy / Profimedia

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *