SVI NAGRNULI NA SNIŽENJA PO RADNJAMA, A TRGOVCI SAMO VREBAJU

Vest o sniženjima i akcijama nas raduje posebno ove godine, kada je došlo do drastičnog porasta cena svih vrsta proizvoda, u celom svetu. Prvo veliko sniženje bilo je 1. jula, već 15. jula, kreće novo.

Gužva je uveliko traje po tržnim centrima, a trgovci su snizili cene za određene artikle.

U kratkom su vremenskom razmaku, ali su idealna prilika da „uhvatite“ barem jedno, ako ovog meseca delimično niste u zemlji.

Podsećamo vas i na vaša prava – kao potrošača – o tome da trgovci ne smeju da prikupljaju vaše lične podatke. „Lične podatke je moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača“, rečeno je za Telegraf Biznis.

Međutim, i ove godine, trgovci ne štede na svojim trikovima.

Naime, kako smo se sami uverili, u popularnim prodavnicama u tržnim centrima, nema standarnih veličina. Veličine odeće oput „m“, „s“, ili „l“ je gotovo nemoguće naći, dok su police prepune komada garderobe sa „xs“, „xxs“, „xl“, i tako dalje. Odnosno, trgovci su sklonili naprodavanije komade da sačekaju redovne cene, iako će vam možda neko od njih i pravdati to da je „već rasprodato“.

Prvi dan sniženja? Teško. I to naričito različitim artiklima.

Po novom Zakonu o trgovini koji je stupio na snagu 30. jula 2019. godine, predviđeno je da sezonska sniženja najviše mogu da traju do 60 dana.

Takođe, u novim Zakonu je ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže trideset jedan dan od dana početka akcije.

Razlika između sniženja i rasprodaja

Važno je da pravite razliku između sniženja i rasprodaja. Narednih dana termin rasprodaja se može koristiti jedino u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću.

Naša preporuka je da kupujete online, i to što vam je neophodno.

Takođe, činjenica je da zakon trgovce obavezuje da deo artikala mora biti snižen.

Kada su u pitanju sniženja ili akcijske cene, trgovci se često koriste metodom da cene podignu pre samog sniženja, a kada počne sezonsko sniženje vrate prvobitne cene i na taj način varaju potrošače.

Ove slučajeve treba da sankcionište tržišna inpekcija prekršajem, tako što će izvršiti kontrolu nad poslovnim knjigama trgovca i utvrditi u kom periodu je promenjena cena.

Kada je reč o odeći, treba proveriti kvalitet proizvoda tj. deklaraciju, da li je jedna cena na rafu a druga na kasi, da li je naznačeno sneženje zaista u visini popusta koji je definisan.

Kada su u pitanju cene, deklaracije, visine popusta, kada potrošač primeti bilo kakav propust trgovca, slučaj može prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji koja može da kazni trgovca novčano u vidu prekršajnog naloga.

Izvor : Espreso/Telegraf Biznis

Foto : Filip Plavčić

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *