TOP 7 NAJSKUPLJIH AUTOMOBILA NA SVETU

Jeste li milijarder u potrazi za sledećim skupim automobilom? Ili samo dokoni putnik u “zemlju snova”? Bilo kako bilo, možda želite saznati koji je najskuplji auto na svetu. Velika većina ljudi može samo sanjati o posedovanju skupih superautomobila ili luksuznih modela.

Sažetak

  • 7. Aston Martin Valkyrie AMR Pro – 4 miliona evra
  • 6. Pagani Huayra Roadster BC – 4,2 miliona evra
  • 5. Bugatti Bolide – 4,6 miliona evra
  • 4. Bugatti Divo – 5,5 miliona evra
  • 3. Bugatti Centodieci – 10,3 miliona evra
  • 2. Bugatti La Voiture Noire – 13 miliona evra
  • 1. Rolls-Royce Boat Tail – 28,5 miliona evra

Ovi neverovatno skupi automobili izlaze iz okvira sportskih automobila i superautomobila. Svi su oni iznimno neobični, neveroatno snažni i jako uzbudljivi modeli s najvećim brzinama većim od 350 km/h. Neki od njih nalaze se i na popisu najbržih automobila na svetu.

Očekujte da će vrednosti najskupljih automobila na svetu nastaviti rasti. Imamo modele Paganija, Aston Martina i Rols-Rojsa, a više od polovine automobila na ovoj listi najskupljih su Bugatiji.

Bugatti, Bugati
FOTO: BUGATTI

7. Aston Martin Valkyrie AMR Pro – 4 miliona evra

Neverovatni Aston Martin Valkyrie inspiriran Formulom 1 jedan je od najekstremnijih i najskupljih automobila na svetu. Međutim, nekima to nekako nije dovoljno, zbog čega postoji Valkyrie AMR Pro stvoren samo za trkačku stazu.

Aston Martin Valkyrie AMR Pro u sebi sadrži V12 motor s malo karbonske karoserije koja ga okružuje. Ali, to nije običan V12 motor, to je “čudovište” koje je razvio Cosworth i pokreće ga više od 1000 KS (11.000 okretaja u minuti). Najveća brzina je 355 km/h.

Takođe dobija duži međuosovinski razmak te vrlo dramatična krila i spojlere za dvostruko veću silu od standardne Valkyrie. Biće proizvedeno 75 primeraka Aston Martin Valkyrie, a neki od njih su AMR Pro modeli. Prve isporuke već su počele.

6. Pagani Huayra Roadster BC – 4,2 miliona evra

Ova zadivljujuća kreacija, nazvana Pagani Huayra Roadster BC, još je brža i ekskluzivnija verzija već brzog i ekskluzivnog hiperautomobila. Kada je obična Pagani Huayra lansirana, koštala je “tričavih” 900.000 evra.

No, uz sva zvona, Huayra Roadster BC gotovo je pet puta skuplja u ovom trenutku. Zašto? Užasno se puno toga promenilo od trenutka kada je standardna Huayra stigla pre više od deset godina. Uz uklonjivi krov i poboljšanu karoseriju, dobija potpuno novu, snažniju verziju 6,0-litrenog twin-turbo V12 motora, koji povećava snagu na 791 konja.

Imajte na umu da Huayra ima zadnju vuču i podosta je lakša od konkurencije, s karoserijom od posebnog karbonskog kompozita koja smanjuje težinu na 1.250 kg. Uz impresivne brojke krutosti karoserije i ogromnu količinu sile, biće proizvedeno 40 primeraka Pagani Huayra Roadstera BC sa složenim detaljima.

Pagani
FOTO: PAGANI

5. Bugatti Bolide – 4,6 miliona evra

Za razliku od ostalih na ovom popisu, Bugatti Bolide stvoren je samo za stazu. Zamislite da ste platili sav taj novac i da ga nikada ne smete izvesti na otvorene ceste… Izvorno prikazan kao koncept, Bugatti je odlučio izraditi 40 primeraka Bolide za prodaju kupcima.

Najbrži je od svih Bugattija koje ćete videti na ovoj listi i jedan je od najbržih automobila koji se mogu kupiti novcem. Njegov W16 motor pojačan je na neverovatnih 1.825 KS, iako je ta brojka postignuta na trkačkom gorivu od 110 oktana. U proizvodnom obliku daje istih 1.600 KS kao Bugatti Chiron Super Sport i Centodieci.

No, nećemo Vam previše otkrivati… Trkačke specifikacije jasne su iz pogleda na Bolide, s njegovim intenzivnim aero-isklesanim oblikom, nižom linijom krova, golemim krilom s dva elementa i ludim difuzorom.

4. Bugatti Divo – 5,5 miliona evra

Hijerarhija posebnih Bugattija sasvim je jasna – što su skuplji, to su ređi. Divo košta 5,5 miliona evra te je, stoga, proizvedeno samo 40 primeraka. Bugatti Divo temelji se na Chironu i ponovno koristi W16 motor.

No, dizajniran je više kao sportski automobil usmeren na stazu nego kao “obični smrtnik” poput 99 posto automobila koji “glavinjaju” cestama. Sadrži potpuno novu karoseriju od ugljeničnih vlakana koja smanjuje težinu, ima veću silu i smanjenu najveću brzinu – na “samo” 370 km/h. Standardni Chiron ići će još brže sa svojim posebnim načinom rada, do 410 km/h.

Međutim, Bugatti Divo puno je kvalitetniji u krivinama. Takođe, dobija preteći izgled kako bi se istakao te sadrži obilje mogućnosti personalizacije.

3. Bugatti Centodieci – 10,3 miliona evra

Bugatti je izradio desetak primeraka hiperautomobila Centodieci, a jedan od njih kupio je fudbaler Kristijano Ronaldo.

Prepoznajete li neke detalje Centodiecija? To bi možda moglo biti zato što Vam je poznat poslednji Bugatti kojeg je proizveo francuski proizvođač pre nego što je uzet pod okrilje Volkswagena. Nazvan EB110, bio je konkurent McLarenu F1 sa šasijom od karbonskih vlakana, aktivnom aerodinamikom i 3,5-litrenim quad-turbo V12 motorom od 550 konja.

Bugatti Centodieci posuđuje isti agresivni prednji kraj i koristi slično mehanički podesivo stražnje krilo kao EB110 Super Sport. Automobil je proslavio 110. godišnjicu marke, što govori samo ime.

2. Bugatti La Voiture Noire – 13 miliona evra

Reč je o pravom unikatu i drugom najskupljem automobilu na svetu. Temelji se na Chironu te je hommage posebnom modelu Type 57 Atlantic iz 1940. kojeg je osmislio sin osnivača Bugattija Ettorea, Jean Bugatti.

Navodno je poznati modni dizajner i kolekcionar retkih automobila, Ralph Lauren, jednom prilikom odbio ponudu od 100 miliona dolara za jedan od svoja dva Type 57 Atlantica. U svakom slučaju, Bugatti La Voiture Noire je 450 mm dulji od standardnog Chirona i prilagođen je da bude više kao grand tourer.

Uprkos tome, još uvek koristi isti quad-turbo 8,0-litreni W16 motor koji daje nešto manje od 1500 KS. Ostaje za videti može li Bugatti pronaći nekoga dovoljno bogatog da naruči svoj primjerak.

1. Rolls-Royce Boat Tail – 28,5 miliona evra

Da, evo ga. Rolls-Royce Boat Tail. Ako Vam sam dizajn nije oduzeo dah, onda cena sigurno hoće. Istina, bilo je posebnih klasičnih automobila koji su se prodavali skuplje, ali kao potpuno novi automobil ništa nije ni blizu Rolls-Royce Boat Taila.

Rols Rojs, Rols Rojs Kulinan
FOTO: ROLLS-ROYCE

Takođe je jedinstven u ovoj firmi jer je reč o luksuznom modelu, a ne automobilu koji nudi neverovatnu brzinu i fokusirano upravljanje. Lagano povezan s V12 motorom Rolls-Royce Phantom ispod karoserije, Boat Tail je inspirisan ultra-luksuznim jahtama (prepoznaje se po imenu) iz 1920-ih.

Izvor : Kurir.rs/indeks.hr

Foto: Profimedia

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *