NA IVICI ZABORAVA, OVO SU KULTNA ZAOSTAVŠTINA BIVŠE JUGOSLAVIJE

Logo dizajn bivše Jugoslavije smatra se van vremenskim.

Ognjen Ranković, grafički dizajner, fotograf i saradnik projekta Spomenik Data Base koji arhivira kulturnu ex-ju baštinu, prvo je pokrenuo online arhiv dizajnerskog nasleđa bivše države, imao je izložbe u regionu, a sada je izdao i knjigu Yugo logo: Grafička identifikacija u Jugoslaviji.

Yugo, Logo
foto: Printscreen/Youtube/HDD Hrvatsko dizajnersko društvo

Ona sadrži više stotina grafičkih rešenja ili logoa različitih ex ju preduzeća, od oblasti turizma, preko tekstilne industrije, do banaka i kulturnih organizacija.

Ranković je ovaj istraživački projekat pokrenuo 2019. godine.

„Većina ovih grafičkih simbola, nastajalih pre više od pola veka, smatra se izuzetno kvalitetnim rešenjima i po savremenim standardima. Njihov uticaj na današnji (lokalni) dizajn, ali i na uspostavljanje kolektivnih estetskih kriterijuma, nikako nije zanemarljiv, što temu celog istraživanja – iako naizgled arhaičnu – čini veoma aktuelnom“, navodi dizajner.

Nakon raspada Jugoslavije većina arhiva i industrijskog nasleđa je izgubljena, uništena ili zaboravljena, zato Yugo.logo ima za cilj da prikupi i sačuva što više simbola i drugih dizajnerskih dela „made in Yugoslavia“, navodi autor na sajtu.

https://youtube.com/watch?v=rWqJ-gtGu-Q%3Fsi%3DbHkVlsLG0CoK8pzQ%26controls%3D0

Izvor : Espreso/N1 Beograd

Foto: Printscreen/Youtube/HDD Hrvatsko dizajnersko društvo

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *