10 NAMIRNICA KOJE STABILIZUJU KRVNI PRITISAK

Visok krvni pritisak je tiha bolest koja često može proći nezapaženo sve dok ne dođe do oštećenja organa ili drugih ozbiljnih posledica. Bez obzira da li trenutno imate visok krvni pritisak ili se sa tim problemom već neko vreme borite, određene namirnice mogu pomoći u snižavanju krvnog pritiska.

Dijagnoza visokog krvnog pritiska se ne postavlja na osnovu jednog merenja, već samo kada je pritisak povišen u dužem vremenskom periodu, zbog čega je dobro da se krvni pritisak prati samostalno, ne samo kod lekara.

Ishrana je veliki faktor koji može uticati na krvni pritisak, ali nije jedini. Uz uravnoteženu ishranu ključna je i fizička aktivnost, kao i održavanje optimalne telesne težine i briga o mentalnom zdravlju.

Ove namirnice trebalo bi da dodamo u naš dnevni meni, pored poštovanja preporuka o smanjenju unos soli, navodi portal WebMD-u.

Lisnato povrće

So je za nas važan izvor natrijuma, ali i zbog soli zadržavamo previše tečnosti u organizmu zbog čega se povećava pritisak na arterije, što dovodi do povećanja krvnog pritiska. Lisnato povrće kao što su spanać, kelj ili zelje bogato je kalijumom, mineralom koji pomaže u izlučivanju viška natrijuma iz tela kroz urin, što snižava krvni pritisak.

Bobičasto voće

Pigmenti koji borovnicama, jagodama i kupinama daju jarke boje su takođe korisni za krvne sudove. Sve obojene bobice sadrže antocijanin, prirodno jedinjenje koje može pomoći da zidovi arterija budu širi i fleksibilniji za snižavanje krvnog pritiska i poboljšanje zdravlja srca.

Dodajte malo bobica u jogurt za dozu prirodne slatkoće i još više koristi za krvni pritisak
DODAJTE MALO BOBICA U JOGURT ZA DOZU PRIRODNE SLATKOĆE I JOŠ VIŠE KORISTI ZA KRVNI PRITISAKFOTO: SHUTTERSTOCK

Jogurt

Kalcijum je neophodan za dobar krvni pritisak jer pomaže krvnim sudovima da se suze i opuste kada je to potrebno. Tečni ili čvrsti jogurt je dobar način da dodate više kalcijuma vašoj ishrani bez previše šećera ili masti. Dodajte malo bobica u jogurt za dozu prirodne slatkoće i još više koristi za krvni pritisak.

Masna riba

Još jedan dobar izvor kalcijuma je riba sa kostima, kao što su sardine u konzervi. Masne ribe poput skuše i sardine takođe su pune omega-3 masnih kiselina koje jačaju organizam i pomažu srcu da kontroliše krvni pritisak. Istraživanja o dijetetskim suplementima koji sadrže riblje ulje pokazuju da ulje može sniziti krvni pritisak, posebno ako je krvni pritisak umeren do veoma visok.

Semenke

Dodajte nesoljene semenke kao što su semenke bundeve, lana ili suncokreta seme u salate, jogurt ili ovsene pahuljice kao biste snizili krvni pritisak. Semenke su izvor važnih minerala kao što je magnezijum, koji pomaže u kontroli krvnog pritiska i opuštanju krvnih sudova.

Nar

Redovno ispijanje soka od nara može pomoći u smanjenju krvnog pritiska, ali je važno paziti da sok nema dodatog šećera. Još bolje rešenje je da jedete cele bobice nara jer sok nema blagotvorno vlakno koje dolazi sa semenkama koje jedemo iz voća.

Studija pokazuje da ispijanje dve šolje mešavine soka od cvekle i jabuke može da snizi sistolni pritisak za samo nekoliko sati
STUDIJA POKAZUJE DA ISPIJANJE DVE ŠOLJE MEŠAVINE SOKA OD CVEKLE I JABUKE MOŽE DA SNIZI SISTOLNI PRITISAK ZA SAMO NEKOLIKO SATIFOTO: SHUTTERSTOCK

Cvekla

Jedna studija pokazuje da ispijanje dve šolje mešavine soka od cvekle i jabuke u razmeri 3:1 može da snizi sistolni krvni pritisak za samo nekoliko sati. Muškarci će osetiti još veću korist od žena ako piju ovaj sok. Visok sistolni krvni pritisak može povećati šanse za moždani udar, a ako nemate sok od cvekle, kuvana cvekla i listovi cvekle, koji su bogati kalijumom, su dobra alternativa.

Maslinovo ulje

Antioksidansi u maslinovom ulju daju mu značajnu zdravstvenu prednost u odnosu na druga ulja. Polifenoli poboljšavaju zdravlje krvnih sudova i pomažu im da ostanu elastični, pa je pametno izabrati maslinovo ulje kao izvor masti u jelima. Koristite ga za kuvanje, ali i kao dodatak salatama.

Mahunarke su bogat izvor vlakana i takođe mogu pomoći u zaštiti od bolesti srca utičući na krvni pritisak
MAHUNARKE SU BOGAT IZVOR VLAKANA I TAKOĐE MOGU POMOĆI U ZAŠTITI OD BOLESTI SRCA UTIČUĆI NA KRVNI PRITISAKFOTO: SHUTTERSTOCK

Mahunarke

Dnevna konzumacija jedne šoljice graška, sočiva, pasulja ili drugih mahunarki može održati krvni pritisak pod kontrolom ili ga čak smanjiti. Mahunarke su bogat izvor vlakana i takođe mogu pomoći u zaštiti od bolesti srca utičući na krvni pritisak.

Tamna čokolada

Tamna čokolada sadrži antioksidans koji se zove flavanol. Kao i kod belog luka, ovaj antioksidans može povećati nivo azotnog oksida u krvi, čime širi krvne sudove i snižava krvni pritisak. Nekoliko kockica crne čokolade je sve što vam treba, ali uverite se da je čokolada koja ima najmanje 50 odsto kakaoa.

Prenela: O.M.

Izvor: Miss7Zdrava/Zdravlje.kurir.rs

Foto: Shutterstock

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *