7 NAMIRNICA KOJE SPUŠTAJU PRITISAK

Istraživanja su pokazala da uključivanje određenih namirnica u ishranu, posebno onih koje su bogate specifičnim hranljivim sastojcima poput kalijuma i magnezijuma, snižava nivo krvnog pritiska. Idemo redom…

Cvekla

Klinička ispitivanja potvrđuju da sok od cvekle, kupljen ili sveže pripremljen, snižava krvni pritisak 4–10 mmHg već u roku od dva do četiri sata, što je važno jer umanjenje od samo 5 mmHg smanjuje rizik od moždanog udara za čak 15 odsto.

Moć cvekle dolazi od nitrata. Termički neobrađena hrana bogata nitratima blagotvorno deluje na visok pritisak jer sadrži azot-monoksid, koji arterijama šalje signale da se opuste, pospešuje se vazodilatacija i obara se krvni pritisak.

Kako se pravi sok od cvekle

Potrebno je

  • 2 male cvekle
  • šargarepe
  • komadić đumbira
  • 1 pomorandža
  • 2 zelene jabuke
cvekla, limun, sok od cvekle, sok od cvekel i limuna
FOTO: SHUTTERSTOCK

Priprema

Cveklu operite, dobro očistite i isecite na komade. Stavite oljuštenu cveklu u sokovnik. Zatim dodajte šargarepu, đumbir, pomorandžu, pa jabuku – tim redosledom. Dobijeni sok procedite.

Beli luk najbolje deluje u svežem stanju

Beli luk takođe ima važno mesto u regulisanju visokog pritiska. Njegov aktivni sastojak alicin, jedinjenje sumpora, oslobađa se kada se zdrobi, isecka ili gricka beli luk, koji najbolje dejstvo pokazuje u svežem stanju.

mokraćna bešika, upala, lečenje, beli luk
FOTO: SHUTTERSTOCK

Imajte na umu da sve su ovo pomoćna sredstva, i ukoliko vam je ustanovljena hipertenzija obavezno se pridržavajte terapije koju vam je propisao lekar. Zdrava ishrana je tu da pomogne.

Kelj i spanać su rudnik minerala

Idealne namirnice protiv visokog pritiska imaju što manje natrijuma, a što više magnezijuma i kalijuma, koji pozitivno utiču na kardiovaskularni sistem. Kelj i spanać pravi su borci protiv visokog pritiska, a posebnu vrednost daje im i visok sadržaj antioksidanata.

Kelj
FOTO: PROFIMEDIA

Lan, indijski orah i badem

Bogato vlaknima i nezasićenim masnoćama, seme lana neizbežan je deo preporučene ishrane u borbi protiv hipertenzije. Istraživanja kanadskih i kubanskih lekara iz 2013. godine rađena na pacijentima starijim od 40 godina sa hipertenzijom pokazala su da su pacijenti koji su jeli tri kašičice mlevenog lanenog semena dnevno šest meseci smanjili sistolni krvni pritisak za 15 mmHg, što je jedan od najznačajnijih efekata ostvarenih bez lekova. Badem i indijski orah takođe daju značajne rezultate kod hipertenzije. Dragoceni su zbog visokog sadržaja magnezijuma, čiji je manjak u organizmu u direktnoj vezi sa povišenim pritiskom.

Dnevne potrebe za magnezijumom su 300–400 miligrama, što je 100–140 grama ovih koštunjavih plodova, naravno, neslanih.

Pripremila: Violeta Nedeljković

Foto: Shutterstock

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *