KO SME, A KO NE DA POSTI ?

Počeo je Vaskršnji post koji će trajati sedam nedelja. To je inače najduži post u toku godine, pa su izbor i način ishrane veoma važni za naše zdravlje tokom ovog perioda, zbog drugačijeg režima ishrane.

Ne treba zaboraviti da su virusi još uvek u svom najjačem zamahu i da je organizmu neophodna hrana koja će mu obezbediti jak imunitet, sa dosta vitamina, pre svega vitamina C.

Kako sve to ispoštovati i sačuvati dobro zdravlje i imuni sistem tokom posta, objasnila je Marija Rapajić, nutricionista za RTS.

Ona je istakla da iz ugla medicine ne bi trebalo da poste pacijenti koji imaju dijabetes, kardiovaskularni pacijenti i pacijenti koji imaju insuficijenciju bubrega.

Post se pak preporučuje kod gihta, jer se umanjuje količina proteina po kilogramu telesne mase.

Potrebno je potražiti savet lekara kako bi ishrana bila izbalansirana, naročito kod pacijenata sa insuficijencijom bubrega.

– Unapred treba da pripremimo obroke za tri – četiri dana i oni treba da budu izbalansirani.Treba da imamo žitarice od punog zrna, tonus hleb, seme bundeve i lana, izbalansirano povrće. Treba izbeći kuvanje graška i šargarepe. Ovaj post je jako strog jer se posti na vodi. Gladni smo jer smo naučili na masti i proteine i to je nešto što nam drži sitost.

Zbog toga je važno napraviti humus, biljni protein, koji ćemo začiniti belim lukom, orašastim plodovima, maslinovim uljem. U ovom postu nije dozvoljena riba.

Recept, Povrće, Humus, Fot6o Profimedia

Post nije dijeta

– Treba da postimo da bi očistili svoje misli iako smo religiozni i da se suzdržavamo od nedela. Za detoks postoje drugi načini.

Blagodati posta

– Pozitivni efekti posta vide se posle treće nedelje, u duši smo smireni, očistili smo organizam od nezdrave hrane. U postu moemo da se ugojimo i povećamo trigliceride i holesterol, jer ne stignemo da pripremimo hranu unapred. Onda svratimo do pekare i unesemo trans – masti i nezasićene masne kiseline se nagomilavaju na krvne sudove, a to je problem. Ali ako se pridržavamo pravilnog režima, ujutru žitarice, popodne povrće i voće kao užina, i humus u toku dana, posle tri nedelje rezultat je vidljiv, naglasila je nutricionistkinja.

Izvor: RTS/Zdravlje.Kurir.rs

Foto: Shutterstock

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *