OVO JE GREŠKA KOJU MNOGI PRAVE NAKON BUĐENJA

Ako želimo da bolje spavamo i da se odmorimo, moramo izbegavati nekoliko stvari. Znamo da kvalitet sna može narušiti teška hrana, alkohol, korišćenje mobilnih telefona i gledanje televizije u spavaćoj sobi. Ali psihijatar Čester Vu tvrdi da postoji jedna greška koju mnogi ljudi prave kada se probude.

– Ležanje u krevetu nakon buđenja je velika prepreka dobrom snu – rekao je dr Vu. On je istakao da nikada ne leži u krevetu, osim ako se ne radi o aktivnostima vezanim za spavanje i intimnost.

Sa njegovim mišljenjem se slaže i neuronaučnik Čelsi Roršajb.

 Čim se probudim, ustajem iz kreveta. Tako moj mozak shvata da je spavaća soba samo mesto za odmor, što pospešuje kvalitetan san – objasnila je ona.

Stručnjak za spavanje Carleara Veis objasnila je koji su nedostaci lenčarenja u krevetu nakon buđenja.

 Poštovanje redovnog vreme buđenja pomaže biološkom satu da reguliše fiziološke funkcije, a ne samo san. Duže spavanje i izležavanje vikendom dovodi do „socijalnog džet lega“ i izaziva poteškoće u koncentraciji, umor, razdražljivost i glavobolje – tvrdi ona.

Održavanje doslednog rasporeda spavanja važno je kako biste obezbedili kvalitetan san
ODRŽAVANJE DOSLEDNOG RASPOREDA SPAVANJA VAŽNO JE KAKO BISTE OBEZBEDILI KVALITETAN SAN FOTO: PROFIMEDIA

Doktor Raj Dasgupta kaže da je malo verovatno da će izležavanje u krevetu nakon buđenja imati dugoročan uticaj na ukupan kvalitet sna, ali ističe da je važno imati redovan raspored spavanja.

– Održavanje doslednog rasporeda spavanja, gde se budite i idete u krevet u isto vreme svakog dana, zaista je važno kako biste obezbedili kvalitetan san – naveo je on.

Prenela: O.M.

Izvor : kurir.rs/index.hr

Foto: Shutterstock

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *