ZAŠTO NAM SE SPAVA KADA PADA KIŠA?

Ako imate problem s funkcionisanjem kad pada kiša i ako kišni dan želite da provedete u krevetu, ne brinite, niste sami. Istraživanja su potvrdila da većina ljudi ima isti problem, a nauka je objasnila zašto nam se to događa.

Brojni su faktori u igri zbog kojih se osećamo pospano kada pada kiša, ali većina ima veze sa uticajem vremena na funkcionisanje našeg tela.

Kako vreme može uticati na vaš san?

UVA i UVB zraci prisutni na sunčevoj svetlosti podstiču oslobađanje serotonina, dok pinealna žlezda smanjuje proizvodnju melatonina. Serotonin, koji se često naziva „hormon sreće“, odgovoran je za budnost i povišeno raspoloženje, dok melatonin telo koristi da reguliše naš ciklus spavanja i budnosti tako što proizvodi više za izazivanje sna, a manje da ostane budan.

Kišno vreme, međutim, često dolazi u kombinaciji sa tamnim, jakim kišnim oblacima koji smanjuju količinu izlaganja suncu. Ovo funkcioniše na isti način kao i noć, uzrokujući smanjenje proizvodnje serotonina i povećanje melatonina.

„Naša sposobnost da zaspimo ili se probudimo je poboljšana našim okruženjem. Ako smo navikli da zaspimo u potpunom mraku, to može biti teško učiniti ako u prostoriji ima svetlosti. Nasuprot tome, ako smo navikli da se budimo kada je svetlo, može biti teško da to uradimo ako je mrak, bilo da je to zbog promena u sezoni ili vremenu“, rekao je dr Darius Logmanee, specijalista za spavanje u medicinskom centru Advocate Christ, u saopštenju.

Pored toga, povećana vlažnost tokom kišnog vremena može značiti da vaše telo mora više da radi da bi održalo stabilnu unutrašnju temperaturu kroz homeostazu – a sav taj posao može da bude naporan.

Uz povećanu vlažnost, na barometarski pritisak utiču i olujni uslovi. Oluje su obično praćene nižim pritiskom, što smanjuje nivo kiseonika u vazduhu. Iako je mala, pospanost može biti znak nedostatka kiseonika.

Konačno, to može biti upravo zvuk kiše koji uzrokuje da se osećamo pospano. Kiša je vrsta ružičaste buke, koja je slična belom šumu. Slušanje i jednog i drugog može biti efikasan način da se poboljša san stvaranjem konstantne pozadinske buke koja blokira sve ometajuće zvukove.

Za razliku od belog šuma, ružičasti šum se karakteriše kao niži ton i više umirujući. Zvuk šuštanja lišća, vetra, pa čak i zvuk otkucaja vašeg srca, svi se kategorišu kao ružičasti šum.

Izvor : Espreso

Foto: Profimedia

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *