5 NAMIRNICA KOJE VAM NE DAJU DA OSTARITE

Starenje je prirodan proces i nešto čega se ne treba plašiti, ali kako starite, razumljivo je da svake godine želite da pronađete zdrave načine da izgledate i osećate se najbolje.Ovo je sve sa ciljem da vam damo energiju i samopouzdanje da uživate u svakodnevnom životu.

Stvari kao što su vežbanje, pijenje puno vode i hranljiva, uravnotežena ishrana su načini na koje možete sebi pomoći.

Kada je u pitanju ishrana, hrana može uticati na to kako se osećate iznutra i kako izgledate spolja.

Na primer, istraživanja pokazuju da ishrana može da igra važnu ulogu u zdravlju srca i mozga i u riziku od bolesti povezanih sa starenjem.
NA PRIMER, ISTRAŽIVANJA POKAZUJU DA ISHRANA MOŽE DA IGRA VAŽNU ULOGU U ZDRAVLJU SRCA I MOZGA I U RIZIKU OD BOLESTI POVEZANIH SA STARENJEM.FOTO: SHUTTERSTOCK

Evo koja hrana usporava starenje

Bobičasto voće

– Bobičasto voće je bogato antioksidansima kao što su antocijanini i vitamin C, koji se bore protiv oksidativnog stresa i zapaljenja u telu, kaže stručnjakinja Meri Saba.

Borovnice su posebno prepune antioksidansa antocijanina, koji pomaže u borbi protiv oksidativnog stresa i upala, a ova jedinjenja mogu doprineti poboljšanju elastičnosti kože, smanjenju bora i istovremeno delujući na mladalački ten.

Konzumiranje hrane bogate antioksidansima poput bobičastog voća pomaže u zaštiti vaše kože od preranog starenja i poboljšava njeno opšte zdravlje.
KONZUMIRANJE HRANE BOGATE ANTIOKSIDANSIMA POPUT BOBIČASTOG VOĆA POMAŽE U ZAŠTITI VAŠE KOŽE OD PRERANOG STARENJA I POBOLJŠAVA NJENO OPŠTE ZDRAVLJE.FOTO: SHUTTERSTOCK

Još jedna neverovatna korist od jedenja bobičastog voća dok starite jeste ta da podržavaju kognitivne funkcije i mogu smanjiti rizik od kognitivnog pada u vezi sa godinama.

Orašasti plodovi

Grickanje orašastih plodova i semenki je izuzetno dobro!

Antioksidansi koji se nalaze u orašastim plodovima i semenkama bore se protiv slobodnih radikala, sprečavaju starenje kože i smanjuju rizik od hroničnih bolesti povezanih sa starenjem.

Takođe, bademi su dobar izvor vitamina E, antioksidansa koji štiti kožu od oksidativnog oštećenja i može pomoći u održavanju elastičnosti i hidratacije kože, potencijalno smanjujući znake starenja.

Konzumiranje ovih zdravih masti može doprineti sporijem starenju.
KONZUMIRANJE OVIH ZDRAVIH MASTI MOŽE DOPRINETI SPORIJEM STARENJU.FOTO: SHUTTERSTOCK

Orasi oni takođe sadrže omega-3 masne kiseline, a seme poput lanenog semena su neki od najbogatijih izvora omega-3 masnih kiselina na biljnoj bazi.

Zeleno lisnato povrće

Lisnato povrće kao što su spanaćkelj i blitva su „elektrane hranljivih sastojaka“ i obezbeđuju vitamine A, C i Kkao i minerale kao što su gvožđe i kalcijum.

Isto tako, ovi hranljivi sastojci mogu unaprediti zdravlje kože, pomoći u proizvodnji kolagena i zaštititi od oštećenja kože uzrokovanih UV zračenjem.

Paradajz

Paradajz je bogat određenim jedinjenjem zvanim likopen, koji im daje prelepu crvenu boju.

Likopen ima antioksidativna svojstva i poznato je da štiti kožu od oštećenja od sunca i smanjuje znake starenja, što znači da paradajz može igrati ulogu u pomaganju da izgledate i osećate se mlađe kako starite.

paradajz
FOTO: PROFIMEDIA

Zeleni čaj

Zeleni čaj sadrži polifenole – posebno epigalokatehin galat (EGCG) – sa snažnim antioksidativnim i antiinflamatornim svojstvima.

Ova jedinjenja pomažu u poboljšanju elastičnosti kože i štite od štetnih efekata UV zračenja, smanjujući znake starenja kože.

Da biste izgledali i osećali se mlađe ove godine, pokušajte da dodate šolju zelenog čaja u svoju dnevnu rutinu.
DA BISTE IZGLEDALI I OSEĆALI SE MLAĐE OVE GODINE, POKUŠAJTE DA DODATE ŠOLJU ZELENOG ČAJA U SVOJU DNEVNU RUTINU.FOTO: PROFIMEDIA

Ne samo da vam zeleni čaj može pomoći da izgledate mlađe, već istraživanja pokazuju da je njegov glavni polifenol – EGCG – povezan sa sporijim starenjem i još dužim životnim vekom.

Prenela:N.R.

izvori: ljepotaizdravlje.hr/ Zdravlje.Kurir.rs

Foto: Shutterstock

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *