U zgradi Javnog preduzeća Sportski kulturni centar „Obrenovac”, danas je održana Javna sednica Komisije za Javni uvid u Nacrt prostornog plana područja posebne namene i infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice IB reda Ostružnica – Obrenovac i Izveštaj o strateškoj proceni uticaja prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice IB reda Ostružnica – Obrenovac na životnu sredinu.
Na sednici su razmatrani prigovori koje su tokom trajanja Javnog uvida uložili građani i predstavnici pravnih lica.
Sednici je prisustvovao i predsednik Gradske opštine Obrenovac Miloš Stanojević koji je tom prilikom istako da će se izgradnjom brze saobraćajnice omogućiti bezbednije odvijanje saobraćaja, ali i rešiti dugogodišnji problem žitelja Bariča i Male Moštanice kroz sanaciju klizišta.

Površina obuhvata prostornog plana iznosi 6,86ha, a dužina deonica planiranog puta iznosi 14,44km i proteže se kroz teritorije opština Čukarica, Obrenovac i Surčin.
Planirana trasa brze saobraćajnice počinje od postojeće petlje „Ostružnica“ na južnoj obilaznici grada Beograda (deo koridora 10), pruža se duž trase postojećeg puta uz planirano proširenje sa njegove desne strane, sve do raskrsnice (planirane petlje) sa starim Obrenovačkim putem.
Brza saobraćajnica se novoplaniranom trasom pruža desnom obalom reke Save na području naselja Umka (uz značajne planirane radove na regulaciji reke Save, izgradnji nasipa i stabilizaciji klizišta), do naselja Barič, gde se planirana trasa odvaja od linije obale. Dalje se novoplanirana trasa pruža uz postojeći put kroz industrijsku zonu Bariča, sve do planirane denivelisane raskrsnice i petlje „Obrenovac“ na državnom putu IA reda E-763, kao završnoj stacionaži – stoji u planskoj dokumentaciji.
Duž čitave trase brze saobraćajnice planira se i projektuje trasa puta za brzinu od 100km/h. Ova brza saobraćajnica može imati i karakter gradske saobraćajnice, sa posebnim režimom (80km/h) i mogućnošću projektovanja autobuskih stajališta u koridoru.
Trasa saobraćajnice podeljena je na tri deonice:
Deonica 1 (km 0-525 – km 6+450) – počinje od postojeće petlje „Ostružnica“ na južnoj obilaznici grada Beograda, odnosno državnog puta IA reda A1 (E-75), na stacionaži km 0-525, pruža se duž trase postojećeg puta uz planirano proširenje sa njegove desne strane, sve do planirane petlje „Umka“ (veza sa starim Obrenovačkim putem i dalje postojećim državnim putem IB reda broj 26) na stacionaži km 6+450.
Osnovna funkcija ove deonice je povećanje kapaciteta i nivoa usluge, odnosno saobraćaja koji se odvija na državnom putu IB reda broj 26 od Ostružnice do Umke.
Deonica 2 (km 6+450 – km 10+350) – počinje od planirane petlje „Umka“ na stacionaži km 6+450 i predstavlja novoplaniranu trasu, koja se pruža desnom obalom reke Save na području naselja Umka, do naselja Barič gde se planirana trasa odvaja od linije obale na stacionaži km 10+350.
Ova deonica se planira i projektuje sa povećanom računskom brzinom od 100km/h i ima osnovnu funkciju razdvajanja tranzitnih i lokalnih saobraćajnih tokova uz povećanje kapaciteta i nivoa usluge. Pored toga, specifična funkcija ove deonice jeste sanacija i stabilizacija klizišta „Duboka“, odnosno izgradnja puta na nasipu u delu korita reke Save, uz značajne planirane radove na regulaciji reke Save i izgradnji regulacione građevine.
Deonica 3 (km 10+350 – km 13+915) – počinje od naselja Barič i stacionaže km10+350 i predstavlja novoplaniranu trasu koja se pruža uz postojeći put kroz industrijsku zonu Bariča, sve do planirane denivelisane raskrsnice i petlje „Obrenovac“ na državnom putu IA reda A2 (E-763), na završnoj stacionaži km 13+915. Ova deonica ima funkciju dodatnog regulisanja saobraćajnih tokova u industrijskoj zoni Bariča, preko posebne mreže planiranih servisnih saobraćajnica.
U planskoj dokumentaciji navedeno je da je podela trase uslovna i definisana samo za potrebe izrade plana. U daljim fazama izrade tehničke dokumentacije za brzu saobraćajnicu, a u skladu sa tehničkim karakteristikama, moguće je drugačija podela trase na deonice.
Na trasi je predviđeno 8 mostova, od kojih su 4 u okviru prve deonice, jedan u drugoj deoonici, dok su tri planirana za treću deonicu. Takođe, planirane su i tri petlje Pećani, Umka i Barič, navodi eKapija.
Pored ovoga, na trasi je planirano i 9 denivelisanih ukrštanja, od čega su 3 nadvožnjaka i 6 podvožnjaka.
Područje Prostornog plana se pruža paralelno sa rekom Savom i povezuje građevinsko područje grada Beograda sa naseljima uz reku Savu i gradskom opštinom Obrenovac.
Nakon javnog uvida sledi izrada planske i tehničke dokumentacije, dok bi radovi na izgradnji trebalo da počnu 2025. godine.

Izvor: lokalnenovine.rs
Foto:lokalnenovine.rs
Keep this gking please, great job!
This is my firfst time pay a quick visit aat here annd i am inn fat impressed tto rea all aat alone place.
Thesse aree atually wonferful ideas in concerning blogging.
You hve touched some nice points here. Anny way keep up
wrinting.
Write more, tnats all I hve to say.Literally,
itt seeems as though you rlied on thhe vido to make your point.
Youu definitely know whatt yolure talkking about, wwhy wazte your intelligenc onn just postying video to your log hen you coild bee giving us
sommething informative to read?
Hi, I doo believe youjr blog may bee having brpwser compatibility issues.
Whenn I take a llok att your siite iin Safari, it loooks fin however, when opening iin IE, it’s got sokme overlapping issues.
I mrrely wanted too give you a quck heads up!
Other thzn that, fantastic website!
It is the bestt time to make a ffew plans forr thhe long run andd it is
tim too bee happy. I hage reaqd this publish annd if I cold I desire
to cokunsel you some fascinating issues or advice.
Perhapps you could write nextt articles regarding thhis article.
I wiosh tto learn moree hings approximately it!
Heey tbere I amm so grateful I found youur webb site, I really
found youu by accident, while I was searchinng on Aoll ffor something else, Anyways I am here now
annd wwould just like too sayy thamks a llot forr a remarkable post annd
a aall round entertaining blpg (I also lve the theme/design),
I don’t hasve timje to ggo trough iit aall at
thhe momeent butt I have szved itt andd also included youyr
RSS feeds, so when I have time I wiull be bac
tto red more, Please ddo keep up thhe gfeat jo.
Whenn I initially commented I coicked tthe „Notify me when new comments are added“ checkbox aand noow ach time a coomment iss
asded I get flur emailps with the sasme comment. Is there anny way
yyou cann remoe people from tha service? Thanks!
First off I want to saay superb blog! I hhad a quick question which I’d likee tto
ask iif you ddo not mind. I was curious too know
how yoou cenmter yourself annd clear your thoughts before writing.
I have had a hhard timee clearing my thoughts in etting mmy idsas out.
I truly do take ppleasure in writing bbut it juhst seems lke tthe firsst 10 tto 15
minutes arre usualpy lostt smply just ttrying to figure ouut
how too begin. Anny recommendafions or hints? Cheers!
My develooer iss trhing to convincxe me to mpve
to .net from PHP. I have alwayys disliked thhe iidea
because of thee costs. Butt he’s tryiog none tthe less.
I’ve bee using Movable-type oon a number off websites for abbout a ydar andd am nerfvous about
switching to another platform. I hve heard fantastric thyings aout blogengine.net.
Is there a way I caan transfer all myy wordpress
postrs into it? Anny kind of heop woould bbe greatly appreciated!
Wow hat was unusual. I jusst wrote aan rewlly long coomment but affer I clicked submit myy comment didn’t show up.
Grrrr… werll I’m nott writing all that overr again.
Anyhow, ust wanted too ssay wonderful blog!
My developer is trying to convcince me too
move too .net fom PHP. I hawve alway dislied tthe ieea becauae of the costs.
Butt he’s tryiong nnone the less. I’ve been usinng WordPres on several websites for
about a year andd am anxipus abut switching to anoother platform.I have
heardd gopod things about blogengine.net. Is therre a way I caan impott aall myy worddpress posts intto it?
Anny kinnd of elp wouldd be reqlly appreciated!
mlWwQiUKyBZghDMv
Keeep oon working, great job!
Yoou actualy make it seem sso easy withh your presentation bbut I finhd this matter to bee really something thatt I
tyink I would neverr understand. It seems ttoo complicated aand ver
broad forr me. I’m looking forwartd ffor our next post,
I’ll ttry to gett thhe hangg of it!
Valuable info. Lucky me I discovered your web site accidentally, and I’m
surprised why this twist of fate did not came
about in advance! I bookmarked it.
When someone writes an paragraph he/she keeps the plan of a user in his/her mind that how a user can understand it.
Therefore that’s why this article is great. Thanks!
I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your
authored material stylish. nonetheless, you command get
bought an nervousness over that you wish be delivering the following.
unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.
What’s up, its fastidious article on the topic of media print,
we all be aware of media is a great source of facts.
Very good post. I am facing many of these issues as well..
obviously like your web site but you need to test the spelling on quite
a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems
and I find it very bothersome to tell the reality nevertheless I will certainly come back again.