DOKTOR TVRDI DA JE OVO NAJBOLJA HRANA ZA ZDRAVA CREVA

Zdrava creva mogu da nam pomognu u jačanju našeg imunološkog sistema, podržavanju centralnog nervnog sistema, kontroli šećera u krvi, pa čak i regulaciji raspoloženja. Mikrobiom creva je pod velikim uticajem onoga što jedemo. Čuveni doktor Majkl Mozli, koji je tvorac keto dijete „Fast 800“ kaže da postoji niz bakterija u našem želucu koje on naziva „prašuma našeg tela“.

Postoji nekoliko stvari koje možete da učinite za zdravlje vaših creva. Prema rečima dr Mozlija, trebalo bi da se fokusiramo na četiri stvari, ističe Mirror.

Mediteranska ishrana

Dr Mozli je veliki zagovornik mediteranske ishrane, za koju se pokazalo da ne samo da podstiče gubitak težine, već i smanjuje rizik od hroničnih stanja kao što su kardiovaskularne bolesti, metabolički sindrom i dijabetes tipa 2. To je zato što mediteranska ishrana obično sadrži više vlakana, što povećava količinu korisnih bakterija u crevima. Dijeta uključuje puno svežeg povrća, voća, pasulja, kvalitetnih proteina i zdravih masti kao što je maslinovo ulje.

Sudopera, Posuda, Voće, Povrće
foto: Profimedia / Prasit Rodphan / Alamy / Alamy /

Jedite više vlakana

Dr Mozli preporučuje konzumiranje 30 grama vlakana dnevno. Ovo ne samo da će vam pomoći da ostanete siti, već će stabilizovati šećer u krvi. To je zato što određene bakterije creva vare vlakna, što povećava mikrobiotu creva.

Fokusirajte se na raznolikost

Prema dr Mozliju, za zdravlje creva dobro je povrće bez skroba, zdravih masti, mesa i mahunarki u vašu ishranu. Čak i ako ne primenjujete mediteransku ishranu, dobro je da u svoju ishranu uključite biljke, zdrave masti i izvore proteina.

Dodajte prebiotike i probiotike u ishranu

Evropski savet za informacije o hrani je rekao da „su creva poput bašte“ i da su „probiotici seme koje posadite, dok su prebiotici đubrivo koje im pomaže da rastu“. Oba se mogu naći u namirnicama poput luka, belog luka, praziluka i špargle, ili uzimanjem dodataka kao što su naše mešavine vlakana.

Izvor : Espreso/mondo/T.B./prenela T.M.

foto: Profimedia / Prasit Rodphan / Alamy / Alamy

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *